Den här bloggen kommer jag att använda för att dokumentera mina alster. Jag tycker om att sy lappteknik, en del kläder, sticka och brodera.

fredag 18 maj 2012

Long time no see

Har bestämt mig för att ta itu med min blogg igen. Har försökt rannsaka mitt minne vad som hänt på syfronten sen sist (nästan ett helt år).

Vårblomster

Ett försök att skapa ett gammaldags täcke.

Triangeldrama

Testade en ny linjal. Fantastiskt smidigt att skära tringlar av en remsa på 2,5 tum.

Stjärnfall

En ny stjärna dök upp och måste naturligtvis testas.

Svartvit kudde

Ytterligare en linjal man var tvungen att prova
Och så här blev det när jag inte vände linjalen rätt.

Som synes är jag inte klar med lukkekanten ännu.

En tredimensionell kudde

Läckert resultat med lite spillbitar.

Rosa gallerfönster

En rolig teknik som jag sydde med gamla tyger i skåpet.
Ytterligare ett UFO - lukkekanten återstår att sy ner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar