Den här bloggen kommer jag att använda för att dokumentera mina alster. Jag tycker om att sy lappteknik, en del kläder, sticka och brodera.

måndag 26 maj 2014

Rest

Förra sensommaren gick jag en kurs för Berit Hokansson - trolla med nio-ruta.
Nu är den klar efter intensivt arbete på sylägret på Tjörn. Kvilten är mestadels sydd av fådda tyger och en del från min restlåda.

Baksidan är också resttyger som jag sytt ihop med de överblivna blocken. Kviltat i dikena i mitten och gjort ett försök till frihandskviltning i bården. 

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som fått till en så fin kvilt på resttyger och tyger du fått. Du ska vara mycket stolt. Jättefin och jag är säker på att du haft en fin tid Tjörn.

    SvaraRadera
  2. Verkar vara en kul teknik. Har du sytt "försvinnande niorutor" som sedan är skurna på diagonalen?

    SvaraRadera
  3. Ja, det ser ut att ha varit en hel del arbete med Din kvilt, tycker jag.
    Det skulle vara kul att pröva att "trolla med niorutan".

    Dollandesign

    SvaraRadera