Den här bloggen kommer jag att använda för att dokumentera mina alster. Jag tycker om att sy lappteknik, en del kläder, sticka och brodera.

söndag 11 maj 2014

Smultron

När jag började sy dessa blockhus visste jag inte vad det skulle bli. Efter ett tag hade jag bestämt mig för att de skulle bli nya överdrag till mina stolar. Sydde och kviltade.
Men när jag prövade blev det inte alls bra. Vad skulle det nu bli? En duk! Alltså var jag tvungen att fodra dynorna och sy ihop dem.
Nu ligger duken på min dotters bord!



2 kommentarer:

  1. Underbar, så fina färger du valt.
    Hälsningar Gudrun

    SvaraRadera
  2. Blockhusrutan är "alltid rätt" och ett block som "står sig" år ut och år in.
    Det var effektfullt med den röda mittrutan i Dina block, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera